Sunday, October 17, 2010

R.I.P

sebelum tu saya nk sedekahkan al-fatihah utk Hj Zainol a.ka. pak cik non. Abah's friend.. allahyarham sangat peramah dan kaya dengan lawak jenaka.. sepanjang saya kenal die, xpenah xketawa..
hari khamis abah ade kol die jemput kenduri baca yasin dan doa selamat di rumah. abah n mama dpt pergi haji tahun nie. Alhamdulillah. Pak cik Non ckp die akan sampai. Jumaat die free. Dalam sibuk dengan kenduri, saya tertanya-tanya mana pak cik non.. xnampak pon. hurm mungkin die ade hal.. tu yg terlintas di hati..

ptg sabtu balik dari beli barang mama ckp pak cik non msuk hospital.. mula-mula reaksi saya seperti biasa la.. mungkin die masuk hospital sbb gastrik. dari dulu die ade gastrik. xbley makan pedas, xbley perut kosong, xbley kalut2.. suma adew.. n die pernah ckp

"setakat hari ni saya xde lg la penyakit lain selain gastrik. Alhamdulliah" last day aku berbual dengan pak cik non masa tu ade kursus kat tesco sg petani ( 5 oktober 2010)

mama ckp die kena heart attack.. masuk ccu. trus hati ni berdebar, xtaw la knape..
nak tau cerita lanjut saya tunggu abah balik.. walaupon mata mengantok saya still tunggu. sambil tu tgok cerekarama kat tv 3. Ending die cdey. mcm tu jugak cerita yang abah bawak. abah ckp pak cik non da mcm xlama.. serius saya sebak tyme tue.. bukan setahun dua saya kenal die.. hampir 10 tahun...

dan pagi tadi kami sekeluarga trima khabar sedih dari isteri pk cik non. 17 Oktober 2010 lebih kurg jam 1 pg pak cik non hembuskan nafas terakhir. masa tu kol 4 pagi abah trima pggilan. Innalillahiwainnailaihirojiun..

No comments: